اهداف استراتژیک شرکت با معرفی بیش از 20 محصول و نوآوری تایید شدند. مدیرعامل سیکا، پائول شولر، در «روز بازارهای سرمایهای» سیکا در زوریخ، اهداف استراتژیک 2020 را تایید کرد. پیرو شعار «از اختراع تا محصولات جهانی»، بیش از 20 محصول و نوآوری مربوط به تمام بازارهای هدف از جمله محصولاتی مطابق با استانداردهای بالاتر ساختمان، محصولاتی برای چاپ سه بُعدی بتن، و محصولاتی برای وسایل نقلیه برقی معرفی شدند.
پائول شولر، مدیرعامل سیکا: «خطمشی قوی تولید و مسیر موفق پیشرفت، که ما در نیمه دوم سال آن را ادامه میدهیم، نشان میدهند که میتوانیم چشم انداز 2017 و اهداف استراتژیک 2020 را تایید کنیم. به لطف نوآوری، که یکی از پنج رکن استراتژی شرکت است، میتوانیم فروش و سودآوری را سال به سال بهبود ببخشیم.»
اهداف استراتژیک 2020
سیکا میخواهد تا سال 2020، با رشد سالیانه 6 تا 8 درصدی، به حاشیه سود عملیاتی (EBIT) 14 تا 16 درصدی و گردش آزاد نقدینگی عملیاتی 10% دست یابد. قرار است تا آن زمان، 26 کارخانه جدید دیگر راهاندازی و شش شعبه جدید تاسیس شود. سیکا همچنین قصد دارد تا سال 2020، EBIT را به بیش از 1 میلیون فرانک سوییس افزایش دهد.
معرفی بیش از 20 نوآوری و محصول جدید
در پنج سال اخیر، 420 اختراع به ثبت رسیده و حدود 1500 محصول جدید روانه بازار شده است. از میان نوآوریهای معرفی شده در روز بازارهای سرمایهای، بیشترین تاکید بر محصولاتی بود که با استانداردهای بالاتر ساختمان، چاپ سه بِعدی بتن، بخشهای رو به رشد صنعت خودرو، چسبها و مواد مورد استفاده در وسایل نقلیه برقی ارتباط داشتند. به عنوان مثال، در آینده، تولید انبوه قطعات نمای ساختمان با استفاده از چاپ سه بُعدی انجام خواهد شد- طبق پیشبینی سیکا، پتانسیل این بازار تا سال 2025 به 1 میلیارد فرانک سوییس میرسد. با توجه به جهتگیری کلان به سمت حمل و نقل برقی، سیکا محصولات بیشتری را برای وسایل نقلیه برقی عرضه خواهد کرد و انتظار میرود این روند، حدود 20% فروش بیشتری به ازای هر وسیله نقلیه حاصل کند. حدود نیمی از خودروهای مسافری تولید شده قبلی از محصولات سیکا استفاده میکنند.