شروع قوی سال
- رشد 10.7% فروش بر حسب ارز محلی معادل 1389 میلیون فرانک سوییس
- رشد پویا در تمام نواحی
- افتتاح یک کارخانه جدید و خرید یک شرکت
- فراتر رفتن فروش از 6 میلیارد فرانک سوییس در سال 2017
نرخ رشد دو رقمی فروش در سه ماهه اول سال، فروش بیسابقه 1389 میلیون فرانک سوییس را ثبت کرد. این مقدار معادل رشد 7.10% بر حسب ارز محلی است (سال قبل: 8.3%). اثر متوسط ارز (1.7- درصد) باعث رشد شدید فروش 9 درصدی بر حسب فرانک سوییس شد. رشد سازمانی بالایی نیز ثبت شد (8.5%). رشد ثابت در تمام نواحی نیز با افزایش روزهای کاری در مقایسه با سال قبل افزایش یافت.
یان ینیش، مدیرعامل: «شروع قوی در ابتدای سال را میتوان به اجرای موفق راهبرد رشد نسبت داد. سرمایهگذاریهای ما در زمینه محصولات جدید، شرکتهای تابعه و کارخانههای جدید نتیجه دادند و به ما امکان دادند تا از پتانسیل بازارهای رو به رشد بهره ببریم. ما مدل رشد خود را در راستای اهداف 2020 ادامه میدهیم و هشت کارخانه و سه شرکت تابعه جدید در سال 2017 تاسیس خواهیم کرد.»
رشد در تمام نواحی
فروش در ناحیه EMEA (اروپا، خاورمیانه، آفریقا) 9.9% افزایش یافته است (سال قبل: 8.7%). بازارهای اصلی در آلمان، فرانسه، سوییس، اسپانیا، و ایتالیا با رشد ثابتی همراه بودند. در بریتانیا، اروپای شرقی و آفریقا، رشد بالاتر از حد میانگین مشاهده شد.
بیشترین رشد با نرخ 19.2% در آمریکای شمالی حاصل شد (سال گذشته: 12.6%). 9.7 درصد از این رشد به خریدهای انجام شده مربوط میشد. سیکا حجم تجارت خود را در ایالات متحده آمریکا بطور چشمگیری افزایش داد و به نرخ رشد دو رقمی حدود 20% رسید. سرمایهگذاریها در زمینه توسعه زنجیره تامین و کادر فروش در شهرهای با رشد سریع، و رشد بخش ساخت و ساز در دستیابی به این عملکرد تجاری مثبت کمک کردند.
فروش در ناحیه آمریکای لاتین در سه ماهه اول سال 6.7% رشد یافت. این مقدار در دوره مشابه سال قبل 4% بود. مکزیک، آرژانتین و اروگوئه عملکردی بالاتر از حد معمول داشتند اما پیامدهای بحران اقتصادی به تاثیر منفی خود بر تجارت در برزیل ادامه داد. در جنوب شرقی مکزیک، کارخانهای جدید برای تولید ملات راهاندازی شد.
فروش در ناحیه آسیا/ اقیانوسیه 6.7% افزایش یافت (سال قبل: 4.3%). بازارهای آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه به نرخ رشد بالایی دست یافتند. تجارت در چین توسعه یافت و به رشد فروش دو رقمی در سه ماهه اول سال رسید.
چشم انداز: فراتر رفتن فروش از 6 میلیارد فرانک سوییس در سال 2017
شروع قوی در ابتدای سال حاکی از تحقق چشم انداز تجارت در سال 2017 است. سیکا رشد فروش 6 تا 8 درصدی و دستیابی به فروش بیشتر از 6 میلیارد فرانک سوییس را برای اولین بار هدفگذاری کرده است. قیمتهای ناپایدار و صعودی مواد اولیه چالش اصلی در سال مالی جاری هستند. سود عملیاتی (EBIT) و سود خالص باید با نرخ بالایی افزایش یابند. استراتژی رشد سیکا در سال 2017 با افتتاح هشت کارخانه جدید و تاسیس سه شعبه دیگر ادامه خواهد یافت.