محرکهای استراتژی رشد سیکا و خرید شرکت های مرتبط
استراتژی رشد سیکا برای دستیابی به موفقیت
مدل رشد سیکا تضمین کننده موفقیت و رشد سودآوری بلند مدت است. سیکا با تمرکز بر نفوذ در بازار، نوآوری، بازارهای نوظهور، خریداری شرکت های مرتبط و ارزشهای والای سازمانی، با موفقیت در حال رشد است. سرمایه گذاریهای سیکا در راستای این اهداف انجام میشوند. از سال 2015، شرکت 68 سرمایهگذاری عمده انجام داده است: 37 کارخانه جدید، 11 شعبه داخلی جدید، و 20 خرید شرکت های مرتبط.
خرید شرکت های مرتبط و سرمایه گذاریهای جدید
خرید شرکت های مرتبط بخش اصلی استراتژی رشد سیکا است و شرکت را قادر میسازد تا تجارت اصلی خود را در ارتباط با فناوریهای موجود و دسترسی به بازارهای خاص تسهیل کند. گروه سیکا می تواند با گسترش ظرفیت، متناسب با تقاضای بازار و سرمایهگذاری در بازدهی کارخانه ها، از تثبیت پتانسیل رشد جهانی خود مطمئن شود.
رشد سازمانی (یعنی رشد ناشی از تلاش با کارآفرینی) بخش اصلی استراتژی سیکا است. رشد سازمانی با رشد دقیق و هدفمند خارجی که روشی مفید برای پر کردن شکافهای موجود در دسترسی به بازارهای هدف و ادغام بازارهای خُرد است، بیشتر می شود. سیکا مخصوصا در آمریکای شمالی، آسیا و بخشهایی از اروپا و آمریکای لاتین این سیاست را به عنوان ابزاری برای بهبود پایدار موقعیت خود در بازار دنبال میکند. اما در عین حال، شرکت به دنبال تقویت یا توسعه تجارت اصلی خود از طریق خرید انتخابی فناوریهایی است که در شرکتهای کوچک یا متوسط در اروپا، ایالات متحده و برخی کشورهای آسیایی با آنها مواجه میشود. این شرکتها معمولا نمیتوانند محصولات خود را به بازار جهانی عرضه کنند، و در نتیجه مانعی بر سر راه رشد آنها وجود دارد. گروه سیکا، به عنوان بازیگر جهانی، میتواند با خرید این شرکتها از تمام پتانسیل آنها استفاده کند.
سیکا هنگام بررسی پیشنهاد خرید سهام، به تخصص و تجربه خود و همچنین فرایندهای تعریف شده در گروه اتکا میکند. از آنجا که شرکتهای خریداری شده معمولا به طور کامل به گروه سیکا ملحق میشوند، سیکا برای این فرایند ارزش زیادی قائل است و بنابراین توجه خاصی به فرهنگ سازمانی این شرکتها قبل از خرید آنها دارد.
معمولا مناطق، مسئولیت بررسی خرید در سطح محلی را بر عهده دارند، اما نظارت و هماهنگی این فرایند در سطح گروه انجام میشود.

نفوذ در بازار جهانی
تجارت ملات های ساختمانی یک کسب و کار سریع است
تجارت ملات ساختمانی سود ناخالص بالایی دارد و رکن اصلی استراتژی رشد سیکا به حساب میآید. بازدهی این تجارت در چند سال اخیر بیشتر از حد میانگین بوده است. سیکا با افتتاح 19 کارخانه جدید و خرید 5 شرکت مرتبط از سال 2015 رشد سریع این تجارت ادامه داده و در مجموع، 102 کارخانه تولیدی در کشورهای مختلف جهان به تجارت این محصولات اختصاص یافته تا نیاز مشتریان این بخش از بازار را پاسخ دهند

پیشگام در نوآوری در سطح جهانی
20 مرکز فناوری جهانی و 217 ثبت اختراع از سال 2015
در مجموعه سیکا 896 نفر بخش تحقیق و توسعه (R&D) و نوآوریهای شرکت را بر عهده گرفته اند. بسیاری از آنها در زمینه تحقیقات بنیادی و توسعه محصولات جدید در 20 مرکز فناوری جهانی کار میکنند. از سال 2015، سیکا 217 اختراع را به ثبت رسانده و محصولات جدید متعددی را روانه بازارهای هدف مختلف کرده است.

رشد پرشتاب بازارهای نوظهور
36% فروش در بازارهای نوظهور
امروزه، بیش از 36 درصد از فروش به بازارهای نوظهور مربوط میشود که بیانگر رشد ساختاری بسیار شدیدی است که رشد زنجیرههای تأمین و رقابت پذیری فنی از عوامل حیاتی برای موفقیت در این بازار می باشد. رشد سریع سیکا در بازارهای نوظهور، نتایج قابل توجهی به همراه داشته و باعث افزایش 8.1 درصدی فروش در سال 2017 شده است.

خرید شرکت های مرتبط به عنوان سکوی رشد
20 خرید از سال 2015
رشد سازمانی- یا توسعه از طریق منابع خود شرکت- رکن اصلی استراتژی سیکا است. این هدف از طریق خرید شرکت های مرتبطی هدفگذاری شده دقیق محقق میشود. رشد خارجی این امکان را میدهد تا شکافهای دسترسی به بازارهای هدف از بین رفته و بازارهای خُرد ادغام شوند. با این سرمایه گذاریهای هدفمند، شرکت پتانسیل رشد جهانی خود را حفظ میکند.

ارزشهای سازمانیِ قوی
فرهنگ شرکت، پایه و اساس موفقیت های پایدار
سیکا چشمانداز دراز مدتی برای توسعه تجارت خود در نظر دارد و با تعهد و مسئولیت در قبال مشتریان، سهامداران و کارکنان عمل میکند. موفقیت آینده شرکت نه تنها به اتخاذ استراتژیی درست بستگی دارد بلکه تا حد زیادی به اعتماد و فداکاری تمام کارکنان سیکا وابسته است. سیکا به روحیه رقابت و کارآفرینی کارکنان خود باور دارد.